Zombik, Kamera, Spanyolok, Sok Sok Vér. - [REC] + [REC] 2

0R0SZLÁN 2011.09.06. 10:00

Ezt a filmet eléggé sokan magasztalják az egekbe, nem ok nélkül. Mivel spanyol alkotás, garantáltan jó horrort fogok látni, ebbe nem is kételkedem. Bár az amcsi Karantén ríméket látni se akarom...Bár lehet beteszem a remakes posztomba, még nem tudom. Személy szerint már régebben már elkezdtem az első részt vagy a másodikat, de valamiért abba hagytam, és már nem emékszem miért...De most feltétlenül bepótolom, mert ritkán találkozok olyan horroral, ami ennyire tetszik a népnek.


[REC]


Rendezte: Jaume Balagueró, Paco Plaza


A rendezők nevéhez főként ez a film fűzhető. Ők rendezték a második részt is, bár a harmadik részt Paco Plaza egyedül fogja rendezni. Meg neki valami köze is van az amcsi karanténhoz is...

 

A történet egyszerű, van egy ház, amit karantén alá helyeztek, mert valami vírus fertőzte meg az embereket. Egy riporternő erről akar beszámolót, de ahogy a tüzoltók kimennek a házhoz, a rémálmukkal találkoznak szembe...

 

A leírás megint nem jó...Elnézést...De lényegtelen, mert ezt a filmet szerintem minden horror fan látta már, és tudja miről szó, csak én vagyok még olyan műveletlen, hogy nem néztem meg...

A filmet személy szerint három szakaszra tudnám osztani.

1."De unalmas, mindjárt bealszok rajta, ez nagyon nem érdekel..."

2."Hmm it már kezd egyre érdekesebb lenni, és egyre több minden történik"

3."Basszameg...Majdnem kiugrott a szívem...Majdnem magam alá csurgattam..."

Mint már sok filmnél megtörtént velem, ennél a filmnél is ugyanaz volt. Az elején szinte semmit se éreztem, de a végénél...Bazki, majdnem kiugrott a szívem úgy beszartam hirtelen...A film előrehaladtával azt gondoltam, hogy ez "nem is olyan nagy szám" meg hogy "gyenge". Aztán a végére...A felépítése ugyanaz, mint az Atrociousé. Ezalatt azt értem, hogy a film nagyrészén alig történik valami, aztán a végébe bezsúfolnak mindent, és az emberre zúdítják az összes eseményt.

Vér az olyan mérsékelten volt benne, bár vérszegénynek egyáltalán nem mondható.

 

Mivel ez kézikamerás horror, itt nincs zene, úgyhogy erre nem is térnék ki.

 

A helyszín ugyebár egy karantén alá vett ház. Nem is gondoltam volna, hogy egy egyszerű házba ilyen beteg horrort lehet csinálni. Egyértelműen zseniális, és érezni azt a bezártság érzést, amitől a hideg is végigfut rajtad.

A színészek...Hát bazki, az a riporternő kurvára idegesített...Állandóan pofázott, hogy "vegyünk fel mindent"...Meg nyavajgott, ordibált, és legszívesebben arra vártam volna, hogy valaki fejbe bassza egy leszakadt karral...Megértem, hogy ennél a filmnél minden fel kell venni, de állandóan pofázni...A többi színész is korrekt volt, nem volt semmi fölösleges bennük, bár nem mindenki szerepelt olyan sokat.

A film első tíz perce dögunalom volt, aztán szép lassan indult be és a végére jól pofán baszott...Még most is bennem van az ideg. Zseniális film, pedig az eleje felé még kételkedtem benne, és mondjuk olyan nagy durranás nem volt, és vértenger se volt, mint ahogy vártam, de ettől eltekintve zsír! Feltétlenül látnia kell mindenkinek, bár szerintem már szinte mindenki látta.

Értékelés: 8/10

 

Na, akkor jöhet a második rész.

 

 

[REC]2


Rendező: Jaume Balagueró, Paco Plaza


A rendezőkről nem értekeznék megint, fentebb megtalálható.

 

A film ott folytatódik ahol az előző rész abbamaradt. Jön egy rakás tűzoltó, meg egy orvos, hogy vérmintát vegyen, de a zombinépek rájuk támadnak, aztán már csak menekülnének abból a házból, de egy csomó meglepi várja őket még abba a házba...

 

 

Remélem lesz olyan jó, mint az első rész. Na kezdjünk bele.

Fú...Ez kb. mindenbe kiemelkedőbb, mint az első rész. Itt egyből történik minden, nincs semmi töltelékjelenet, egyből belevág a közepébe. A történet itt már kezdett kicsit keresztény irányba menni, de sebaj.

Határozottabban véresebb, és sokkal kegyetlenebb. Itt már aztán tényleg mindenütt gore. Kifogástalan.


A történet folytatódott, pluszba még beleraktak egy két olyan csavart, hogy még most se szedtem fel az állam...

 

A helyszín maradt ugyanaz, de új irritáló karakter itt is erőkerült...A lelkész. Legszívesebben őt is fejbe basztam volna...És nagy meglepetésemre visszatért a rinyáló riporternő. Bár itt már a kamerázás már másabb volt. Egyrészt a kommandósok szemszögéből is nézhettük az eseményeket, másrészt meg a beszökött kölykök videokameráján is láthattunk egy két érdekes dolgot. Zseniális megoldás.

 

Túltett az első részen, minden értelembe, egyértelműen látni kell, bár szerintem már ezt is mindenki látta rajtam kívül...Egy két helyen itt is majd össze szartam magam, de azért annyira nem ijedtem meg, mint az elsőbe, inkább ledöbbentett...Ez a véleményem eléggé kurta lett, de nem tudok mit hozzáfűzni a két filmhez...Olyan sötét, klausztrofób atmoszférát teremt, hogy ledermedsz...Mindenkinek látnia kell.

Értékelés: 9/10

Megjegyzés: Az idei évbe tervezik azt hiszem a 3. részét a genesist, ami mi más is lenne (?) mint egy előzményes film...Aztán jön még az Apocalypse, ami a rendezők szerint a legdurvább lesz a 4 film közül. Hmmm.

Címkék: spanyol zombis kézikamerás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dr-graveyard.blog.hu/api/trackback/id/tr643198222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása